Archive for oktober 18th, 2015

Deze werkzaamheden vinden plaats in opdracht van nedtrain. Reden is dat daar een nieuwe hal wordt gebouwd en daarvoor zijn een aantal aanpassingen nodig.

 

Amsterdamsevaart

Van 19 oktober 2015 t/m 18 december 2015 zal er op de Amsterdamsevaart 1 rijbaan voor rechtsaf worden afgesloten van af de Nagtzaamstraat tot aan de Gedempte Oostersingelgracht.

Er blijven nog 2 voorsorteer banen open 1 voor links en 1 voor rechtsaf.

De werkzaamheden die in de berm zullen plaats vinden, zijn het omleggen van de kabels en leidingen en het saneren van bouwgrond.

 

Ter verduidelijking is een tekening .Een aantal verkeersborden kloppen nog niet op deze tekening, zodra ik een duidelijker en definitief beeld heb stuur ik dat na.

 

Bron: gemeente Haarlem

parkeren2

 

Parkeeroplossingen die nu worden ontwikkeld zijn verouderd op het moment dat ze worden ingevoerd. Dus is het veel verstandiger om eerst te zien hoe de stad er over -zeg- 10 of 20 jaar uitziet en wat dan de behoeftes zullen zijn.

Als we met z’n allen in 2025 of 2035 een autoluwe, autoloze of autovrije binnenstad willen, moeten we nu de bewoners en eigenaren daarvan op de hoogte stellen en ze laten wennen aan het idee dat de binnenstad straks weer voor de bewoners en bezoekers is – en geen openbare parkeerplaats. Eigenaren en bewoners kunnen in financieel opzicht daarop inspelen en het stadsbestuur kan daarop de plannen afstemmen.

Tegelijkertijd eindelijk eens een goed ov-systeem realiseren, grote ondergrondse parkeergarages / transferia meenemen in alle grote plannen voor de stad en om de binnenstad (ontwikkelingen Station Spaarnwoude, Waarderpolder, 023) en het fietsen echt faciliteren (fietssnelwegen, fietsgarages op cruciale plekken en fietsers voorrang bieden boven gemotoriseerd verkeer).Parkeren

Als dat vastligt, dan terugwerken naar nu en uitsluitend nog maatregelen nemen, bouwplannen realiseren en investeren in plannen, die in overeenstemming zijn met het masterplan “Parkeren is vooruitzien…”

En tegelijkertijd de belangen van de burgers behartigen. Dus de juiste parkeernorm hanteren, oneigenlijk gebruik door kantoren of andere “piraten” tegengaan en bovenal stadsbewoners bewust maken dat de auto van statussymbool is verworden tot een eenvoudig, soms onhandig en vaak ook vervuilend vervoermiddel.

Uitstekend openbaar vervoer, fiets en electrische people-mover (als Segway) is de oplossing – auto’s overmatig faciliteren in een woon- en leefomgeving is ouderwets en ongepast.

Dus gemeente: kijk vooruit en zorg voor een schone, veilige en gezonde stad. Parkeren is vooruitzien…

Bernard Felix

Foto’s: webmaster

parkeren1

 

Parkwijk/Zuiderpolder
Parkwijk-Zuiderpolder
oktober 2015
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031